Tehnica Quilling
CE ÎNSEAMNĂ TEHNICA
QUILLING
Quilling-ul este o tehnică prin
care se rulează fâșii din hârtie, se lipesc și se modelează în diferite forme.
Se pare că acest meșteșug a
apărut în Egiptul Antic, însă pe atunci nu putea fi
vorba de rularea hârtiei, ci mai degrabă de papirus. În timpul Renașterii, călugării și călugărițele din Franța și Italia foloseau această
tehnică pentru decorarea cărților și obiectelor religioase, transformându-le în
adevărate obiecte de artă. Prin secolul al XVIII-lea, în Europa, tehnica quilling devine una dintre
principalele preocupări ale doamnelor din înalta societate, devenind și una
dintre disciplinele artistice, studiate în școlile vremii. Prin
această artă ele își puteau confecționa rame foto, suporturi de lumânări,
cutii de bijuterii, felicitări și multe alte lucruri deosebite.
MATERIALE ŞI INSTRUMENTE DE LUCRU
- Instrumentul de quilling are un vârf
de metal cu o fantă pe mijloc care să te ajută la rularea mai facilă a hârtiei.
Acul de quilling este pur și
simplu un mâner cu un ac bont în cap.
- Șablonul
folosește la crearea formelor quilling cu un anume diametru.
- Fâșiile de
hârtie pentru quilling
- Lipici
lichid incolor sau aracet
În cadrul acestei activităţi de
transfer de abilităţi- mentorat în rolul de mentor am învăţat-o pe colega mea
elemente din tehnica Quilling, iar în rolul de ucenic (discipol) am învăţat
elemente din pictura pe apa, Pictura Ebru.
Ca mentor am încercat să
o familiarizez pe colega mea mai întâi cu materialele şi instrumentele de
lucru, dar şi cu câteva forme de bază din tehnica Quilling. Dincolo de
însuşirea tehnicii şi realizarea unui produs finit, am încercat sa-i insuflu
colegei mele motivele pentru care Quillingul reprezintă un hobby pentru mine şi
anume faptul că stârneşte imaginaţia, este o activitate relaxantă, poate fi
practicat în orice anotimp, este foarte accesibil (materialele si instrumentele
se pot cumpara sau se pot confecţiona acasă), pentru ca poate lua diferite
forme care se pot îmbina într-un mod artistic.
Ceea ce a fost
benefic în această activitate, ca de altfel în orice altă activitate de
mentorat, începând cu cea de profesor, este tocmai ideea de a transfera către
discipol ceva din abilitatile proprii, din cunoştintele tale şi să observi cum
acestea dau "roade".
Impedimentele
în această activitate au avut legatură cu timpul necesar activităţii de
învăţare şi coordonarea legată de program.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu